خلاصه ای از تربیت بدنی عمومی
باشگاه کاراته امیر سر لشکر شهید علی احمدلو استان قم Karate clubs in the Major Jeneral martyr Ali Ahmadloo Qom Province

 

ورزش باعث :

1 بروز شخصیت اجتماعی 2 احترام به قوانین اجتماعی 3 قضاوت اجتماعی : داوری و قضاوت و احترام به داور 4 بروز استعدادهای اجتماعی : برای غلبه بر حریف باید خلاقیت و ابتکار عمل به خرج داد. 5 توانایی برقراری روابط اجتماعی 6 احیای حس مسئولیت پذیری : یک شخص نسبت به تیم و باشگاه و سایر هم تیمی ها احساس مسئولیت کند.

صفات روانی و شخصیتی انسان که در محیط ورزشی تقویت میشود :

1 رفع خستگی فکری 2 قدرت ابتکار 3 تقویت استعداد رهبری 4 وظیفه شناسی 5 پرورش قوای ذهن 6 مبارزه با بی حوصلگی

سکته قلبی :

قلب خود عضله است و نیاز به خون دارد،اگر در رگهای کرونر که به قلب خون میرسانند چربی انباشته شود و این لایه ها به حدی برسند که باعث عدم خون رسانی به قسمتی از قلب شود و یا تکه هایی از این چربی ها راه شریان های کرونری را مسدود کند،قلب قادر به خون رسانی به بدن را از دست داده و از کار می افتد که به آن سکته قلبی میگویند.

فشار خون :

فشار خون در حالت عادی 120 بر 80 میلی متر جیوه است. فشار بالاتر از این حد را فشار خون می نامند.

ناراحتی عصبی :

سیستم عصبی به دو قسمت مرکزی و محیطی تقسیم میگردد. مرکزی شامل مغز و نخاع و محیطی شامل اعصاب آوران که پیام را به قسمت مرکزی می برد و وابران که پیام را از مرکز به عضلات می برد .

عوامل تهدید کننده قلب و عروق :

1 چاقی و اضافه وزن : اگر افراد مونث 25% و مذکر 15% وزن کل بدن اضافه وزن داشته باشند چاق هستند. چربی دور قلب باعث کاهش توانائی قلب و ریه در فراهم آوردن اکسیژن به بدن و در نتیجه کاهش استقامت قلب و ریه می شود. چربی باعث ضعف عمومی تمام ارگانها شده و باعث کار اضافی قلب و ریه می شود ولی کمکی به انقباض عضلانی نمی کند. علاوه بر پر خوری و کم تحرکی اختلال عملکرد تیروئید باعث چاقی یا لاغری مفرط می شود. چاقی باعث فشار خون می شود،چون باعث انسداد عروق و در نتیجه افزایش فشار عبوری از رگ می شود.

برای کاهش وزن،رژیم غذائی بدون ورزش محکوم به شکست است. توده عضلانی هرچقدر حجیم تر باشد مقاومت بدن را در برابر بیماری ها را بیشتر می کند. افراد چاق که تازه شروع به ورزش می کنند ممکن است به جای کاهش وزن،با افزایش وزن روبه رو شوند که به دلیل رشد عضلانی و قدرت ضعیف می باشد. بدن بعضی از افراد در ابتدای کاهش وزن بسیار ناچیز وزن کم می کنند،که به دلیل حفظ آب بدن این افراد است.

قطع شدن ورزش بعد از چهل سالگی درست نیست زیرا بدن بعد از این سن روبه سنگین شدن می رود. افزایش فعالیت یک عضو باعث افزایش شبکه مویرگی در آن عضو می شود. افراد غیر فعال بین 3 تا 4 مویرگ تارهای عضلانیشان را احاطه کرده در حالی که افراد فعال بین 5 تا 7 مویرگ به ازای هر تار عضلانی دارند. علت افزایش تعداد مویرگ در افراد ورزشکار این است که این افراد با حداکثر توان عضله ورزش می کنند. در حالت ورزش با توان 100% نسبت به حالت استراحت فشار خون 100 برابر می شود و باعث ساخته شدن مویرگ می شود،در نتیجه تامین خون برای بافت فعال و فشار وارده بر عروق باعث توسعه شبکه مویرگی و کاهش انسداد شرائین می شود.

با ورزش دستگاههای عصبی و عضلانی بیشتر درگیر می شوند و افزایش ارتباط بین این دو دستگاه باعث تقویت و هماهنگی بیشتر این دو عضو می شود و باعث انجام ظریف ترین کارها می گردد. ورزشهای استقامتی بیشتر از ورزشهای قدرتی سلامت قلب و عروق را تضمین می کند.

افرادی که برای سلامتی قلب در بزرگسالی رو به ورزش های قدرتی می آورند و با حداکثر فشار عضلانی ورزش میکنند اثرات منفی دارد. پیاده روی،شنا،راه رفتن تند،دوچرخه سواری باعث بهبود عملکرد قلب می شود و استقامت عمومی بدن که همان ظرفیت سیستم قلبی ریوی است را افزایش می دهد. دویدن نیز ورزش مطلوبی برای کاهش وزن،تناسب عضلانی و سلامت عمومی بدن می باشد.

 

نوع ورزش

کنترل وزن

تناسب عضلانی

جمع امتیازات

دویدن نرم

21

14

35

دوچرخه سواری

20

15

35

شنا

15

14

29

هندبال

19

11

30

بسکتبال

19

13

32

ورزشهای سوئدی

12

18

30

تنیس روی میز

16

13

29

اسکی سرعت

15

14

29

راهپیمائی

13

11

24

فوتبال

3

5

8

 

هفت پزشک به این ورزشها را امتیاز بندی بین 0 تا 3 کرده اند،به این ترتیب که ورزشی امتیاز 21 کسب کند مفید ترین ورزش محسوب می شود.

ورزش شنا :

از دیدگاه فیزیولوژی بدن شنا باعث می گردد عضلات از حالت سفتی و یا شل بودن خارج شده و مفاصل بدن جنبش پذیری بیشتری را بدست آورند. شنا و تمرینات مرتب این رشته می تواند باعث افزایش بازده قلب و دستگاه تنفس گردد و قابلیت های جسمانی مثل سرعت،قدرت و استقامت را بهبود بخشد.

ورزش بسکتبال :

ماهیت این ورزش باعث افزایش استقامت عمومی بدن و افزایش کارایی دستگاه قلب،عروق،سرعت حرکت و عکس العمل،دقت و هماهنگی در بدن و از بعد روانی باعث ایجاد افزایش توسعه روحیه تهاجمی در افراد می گردد.

ورزش تنیس روی میز :

باعث توسعه سرعت حرکت،عکس العمل،دقت،تقویت هماهنگی بین چشمها،دستها و تقویت ارتباط اعصاب و عضلات ناحیه فوقانی بدن می گردد.

مزایای گرم کردن بدن :

1 افزایش جریان خون و موجود بودن اکسیژن در حد نیاز تمرین 2 افزایش سرعت انقباض و کاهش زمان بازتاب عضلات و آسان شدن واکنش های سوخت و سازی 3 کاهش صدمات عضلانی،وتری و مفصلی

مزایای سرد کردن بدن :

1- انقباضهای نرم و سبک عضلانی در این مدت باعث می گردد که خون در اندام ها بویژه اندامهای تحتانی تجمع ننموده و راحت تر و سریع تر جهت تصفیه به قلب باز گردد.

2 سطح اسید لاکتیک خون با انجام فعالیت های سبک بعد از تمرین نسبت به استراحت مطلق بعد از تمرین سریع تر کاهش می یابد و در نتیجه بدن زودتر از خستگی رهائی می یابد.

 

انواع کشش ها :

1 روی پا و پائین ساق پا : برای دو میدانی،ژیمناستیک و فوتبال

2 عضلات ناحیه خلفی ساق پا : وزنه برداری،والیبال،فوتبال و دو میدانی

3 بالای ران از جلو(قدامی) : دو سرعت و فوتبال

4 پشت ران : تکواندو،جودو،کاراته و سایر ورزشهای رزمی

5 ناحیه خارجی ران : دو استقامت

6 داخلی ران(کشاله ران) : دو با مانع،اسکی روی یخ،بدمینتون و تنیس(هنگام حمله)

7 عضلات ناحیه میان تنه(عضلات مربوط به ستون فقرات و شکمی) : جهت حرکات چرخشی و جلوگیری از دردهای کمری که در کشتی،دو و والیبال اهمیت دارد.

8 عضلات ناحیه شانه : انعطاف مفصل و عضلات ناحیه شانه که در بدمینتون،تنیس،هندبال و شنا به کار گرفته می شود.

9 عضلات ناحیه مچ دست : در تمام ورزشهایی که از راکت استفاده می شود و وزنه برداری و بسکتبال اهمیت دارد.

تست آمادگی جسمانی مردان :

1 بارفیکس 2 دو 9 * 4 رفت و برگشت 3 -  دراز نشست 60 ثانیه  4 پرش طول  5 دو 45 متر    6 دو 548 متر

 

 


نظرات شما عزیزان:

دانشجوی تربیت بدنی پیام نور
ساعت10:20---11 اسفند 1390
شما در تحقیق،خلاصه برداری و ارائه مطالب کلیدی بسیار عالی کار کرده اید،از اینکه سخاوتمندانه نتیجه مقالات و اطلاعات خود را در اختیار دیگران قرار داده اید ممنونم

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط محمد احمدلو
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 291
بازدید هفته : 323
بازدید ماه : 2268
بازدید کل : 642631
تعداد مطالب : 645
تعداد نظرات : 58
تعداد آنلاین : 1


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن







اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

Google



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل